

Bitva měla přímý dopad na desítky tisíc Čechoslováků v ruském zajetí – úspěch československé jednotky otevřel cestu k povolení budovat druhé divize a dalších jednotek. Najednou jsme měli armádu, která měla 40 tisíc mužů a dále se rozrůstala. I když bylo v rámci celé východní fronty vítězství v této bitvě zanedbatelné a Rusové dobyté výhody zase ztratili, hlavním důsledkem byly nově nabytá národní hrdost a politické povědomí o národě, který se hlásí o sebeurčení. Od tohoto okamžiku byly československé snahy o vznik samostatného státu brány ve světě naprosto vážně.
Bitva se za první republiky stala slavným symbolem boje za českou státnost a zdrojem národní hrdosti. Tuto tradici se do jisté míry úspěšně snažili zlikvidovat jak nacisté, tak potom komunisté. Ti si z legionářského odkazu nechali pouze památku na ty, kteří odešli z legií bojovat za Rudou armádu, jako třeba Jaroslav Hašek. Ti ostatní měli být zcela zapomenuti.
Do národního povědomí vrací slavnou historii legionářů Čerskoslovenská obec legionářská. K velkým úspěšným projektům patří LEGIOVLAK – věrná replika legionářského vlaku z období let 1918–1920, kdy na Transsibiřské magistrále v Rusku probíhaly válečné operace čs. legií. Vlak křižuje od května 2015 celou Českou republiku a jeho cesta skončí až v roce 2020. Ve vagónech můžete vidět vše, co provázelo život legionářů – lazaret, bydlení, výstroj – a od průvodců se dozvíte zajímavou formou historii a souvislosti.
Sto let od bitvy u Zborova připomene 8. července REKONSTRUKCE HISTORICKÉ BITVY v Milovicích u Prahy.
