Kniha: Islámský fašismus – Hamed Abdel-Samad

„Islamismus vznikl současně s italským fašismem a německým nacionálním socialismem. Jeho fašizující ideologie však má kořeny v mnohem hlubší minulosti – je obsažena už v prapočátcích islámu. Hamed Abdel-Samad ve své analýze rozebírá islám od jeho prvopočátků až do současnosti. Základní rysy fašismu prosvítají z islámu všude: z jeho organizační struktury stejně jako z náboženství, jež je vždy nadřazeno člověku. Je to varující kniha a za její teze byla na Hameda Abdel-Samada vydána fatva.“ píše se v anotaci knihy.

Hamed Abdel-Samad se narodil roku 1972 u Káhiry jako syn imáma a už jako malý chlapec uměl Korán zpaměti. Doma v Káhiře vystudoval angličtinu a francouzštinu, v Japonsku japonštinu a v Německu politologii. Odešel od islámu, je ateistou. Napsal Zánik islámského světa (Untergang der islamischen Welt), Mohamed: zúčtování a autobiografii Moje rozloučení s nebem (Mein Abschied vom Himmel), kde popisuje svou proměnu z fundamentalisty v kritika islámu. Knihy vyvolaly veliký rozruch nejen v Německu a staly se bestsellery. Za titul Islámský fašismus (Der islamische Faschismus) nad ním byla vyslovena fatva a spisovatel od té doby žije pod policejní ochranou.

Knihu si můžete koupit třeba zde: http://neoluxor.cz/popularne-naucna/islamsky-fasismus–255223/

Právě před rokem na svém facebooku uvedl:
„Někdo na mě podal trestní oznámení kvůli šíření nenávisti. Státní zastupitelství v Berlíně bere toto trestní oznámení evidentně vážně. Takže jsem byl vyslýchán. Jde o mou knihu „Mohamed. Zúčtování“, přesněji řečeno jde o výrok, že Mohamed byl „masový vrah a psychopatický tyran“.

Jak je možné vůbec šíření nenávisti měřit? Pokud byste spočítali hlavy, které byly kvůli mé knize sťaty, vyjde vám nula. Ani díky ní nebyli žádní lidé vyhnání, nebo propuštění z práce. Kolik bylo ale od té doby, co byla má kniha vydaná, ve jménu Mohameda a koránu zabito lidí? Kolik lidí bylo vyhnáno, zotročeno, nebo znásilněno? Kdo koho by měl vlastně žalovat?

To, že spisovatel v 21. století nemůže kritizovat historickou postavu ze 7. století, ale zato je možné jiné zakladatelé náboženství a historické osobnosti zesměšňovat, je mi záhadou. A to že se to děje v Evropě, přes 220 let po Kantovi a Voltairovi, není žádným znamením pokroku.

Kritici islámu v islámském světě musí počítat s trestem smrti, vězením nebo bičováním. Také v Evropě je jim vyhrožováno radikálními islamisty. Pro politiky jsou nežádoucí a „ničemu nepomůžou“. Levicí a profi-aktivisty jsou šikanováni, pomlouváni a kritizováni. To, že se i německá justice na takových sankcích podílí, je podle mě skandál!“

 

Ve jménu tolerance trpíme uprostřed Evropy poměry, které podporují radikalizaci, rozpolcují společnost a přejí vzniku paralelních společností. Důsledky jsou fatální nejen pro ženy a umírněné muslimy, ale pro soužití všecha pro bezpečnost země. Komunální orgány nebo vlády většinou reagují, až když je pozdě. Když už radikály nelze dohonit a kdy extrémisté ovládají celé městské čtvrti jako třeba v Londýně, kde platí pouze zákony islámu. Nebo když někde vybuchne bomba nebo na ulici vraždí nevinné lidi. Kdo dopouští, že salafističtí kazatelé smějí veřejně přednášet antidemokratická a antisemitská nenávistná kázání, ten se později nesmí divit, když taková poselství dříve nebo později vyústí v násilí.

Nemůžeme fenomén islamismu oddělovat od islámu, neboť virus džihádu čerpá svou detonační sílu z učení a historie islámu. Koncept džihádu nevymysleli teprve moderní islamisté, ten pochází už od proroka Mohameda. Univerzalistické nároky a štvaní proti nevěřícím nenajdeme pouze ve spisech Sajjida Qutba a Maudúdího, ale také v Koránu. Islámu nemůžeme porozumět, když nepochopíme jeho politickou podstatu. Vlastní problém představuje džihád, jak ho chápal a praktikoval prorok. Koránské dělení světa na věřící a nevěřící je problém. Nedotknutelnost proroka a Koránu je problém. Vzdělání, které se nedokáže odpoutat od proroka a Koránu, je problém. A problém je i samoúčelnost džihádu, neboť boj ustane teprve na konci všech dnů.

http://www.databazeknih.cz/zivotopis/hamed-abdel-samad-91573

http://news.ivcrn.cz/374-nemecky-kritik-islamu-byl-u-vyslechu-protoze-pise-o-mohammedovi-jako-masovem-vrahovi-a-psychopatickem-tyranovi