„Taxislužba“: Jak humanitární organizace pomáhají pašovat ilegální imigranty do Evropy?

Jak daleko může dojet takovýchle člun? Neziskové organizace vyzvedávají imigranty nedaleko libyjských břehů a vozí je 500 km do Evropy. Pomáhají tak pašeráckému byznysu, nebo s ním dokonce vědomě spolupracují. Snaha o záchranu lidských životů překračuje hranici od obecné humanity k obeckému ohrožení, nebo dokonce kriminálním činům. V posledních měsících skandál s „humanitární taxislužbou“ veřejně řeší média, politici a konečně i soudy. Koncem února s kritikou vystoupil přímo šéf Frontexu Fabrice Leggeri, přidávají se italský ministr zahraničních věcí Angelino Alfano a sicilský prokurátor Carmelo Zucaro.

Trasy plavidel neziskovek se podle nich pohybují těsně na hranici libyjských pobřežních vod nebo dokonce pronikají až za ni a zasahují, aniž by přišlo obvyklé tísňové volání. Mluví se o telefonních rozhovorech mezi Libyí a některými nevládními organizacemi, o reflektorech, které navádějí plavidla k záchranářským lodím nebo o náhlém vypínání radarů, které umožňují lokalizaci lodě.

Kromě zachraňování migrantů na vlastní pěst jsou Lékaři bez hranic podle italského listu Corriere della Sera podezřelí z toho, že nabádali běžence, aby na souši nespolupracovali s členy pobřežní stráže ani s imigračními úředníky Evropské unie. Dospělé měli registrovat jako nezletilé děti, kterým v Evropské unii náleží větší ochrana.

Kdo jsou taxikáři?

  • Lékaři bez hranic (lodě Aquarius, VOS Prudence)
  • Save the Children (loď VOS Hestia)
  • Sea Watch (lodě Sea Watch I, Sea Watch II) – Německo
  • Migrant Offshore Aid Station MOAS (lodě Phoenix, Topaz Responder) – založena na Maltě párem miliardářů,
  • Jugend Rettet (loď Iuventa) – založena mládežnickou skupinou z Berlína přes crowdfunding, 
  • Boat Refugee Foundation (loď Golfo azzurro) – Holandsko

Jak to funguje?

Pašerákům stačí vypravit plavidlo, které se dostane 8-12 námořních mil od přístavu Zuwarah, víc není třeba. Tam už čeká některá z více než deseti hlídkujících lodí, která si imigranty přebere a dopraví je cca 500 km do Evropy. O žádnou „záchranu životů“ se nejedná, nejbližší bezpečný přístav je  tuniský Zarzis, tam žádná z lodí nemíří a nemířila.

Trasy lodí můžete detailně sledovat na internetové stránce Marine Traffic. Detektivem můžete být i vy!

Humanitární organizace navíc zřejmě používají i podvodů a lží, aby mohly svoji humanitární taxislužbu nerušeně provozovat. V sobotu 13. 5. 2017 loď Lékařů bez hranic vyjela z italské resp. sicilské Catanie. Udala, že jejím cílem je přístav v ruské Samaře. Do žádné Samary samozřejmě nejede, protože míří přímo k Libyi a zítra už bude „střídat“ loď Audur, která tam nelegální migranty loví nyní (13.5.2017 ve 14 hodin).

Aquarius Lékařů bez hranic jen udává smyšlené cíle, aby byl stále v pohotovosti. Jen čeká na Sicílii, aby mohl okamžitě po hlášení MRCC (Námořní záchranné a koordinační centrum v Římě) vyjet pro další migranty, které loví na předem dohodnutém místě u libyjského Zuwarahu, hned za hranicemi libyjských teritoriálních vod.

Záměrně tak zneužívá humanitární právo, kdy „záchranou na moři“ se už přes 3 roky maskuje vědomá spolupráce s pašeráky lidí. Pašeráci dodávají čluny na zcela přesné pozice, kde vždy čeká některá z lodí.

Včera tam byl Sea Watch 2, když přijel Audur, Sea Watch 2 vyrazil ne k nejbližšímu bezpečnému přístavu (např. Zarzis v Tunisku), ale jede na Sicílii. A protože se Audur už plní, vyrazil Aquarius – loď Lékařů bez hranic. Jakmile tam dojedou, Audur to zabalí a popluje do Evropy – do Itálie. Je to převoznický pendl, který funguje na bázi poptávky a nabídky.

Centrum, které řídí humanitární pašeráctví

Pokud se zeptáte českých Lékařů bez hranic, proč imigranty nevozí do Zarzisu, který je od Libye jen kousek, dostanete tuto odpověď: „O tom, kam odvezeme zachráněné, nerozhodujeme my. Všechny záchranné operace v oblasti koordinujeme s Námořním koordinačním centrem v Římě. To rozhoduje, kam budou zachránění převezeni. My na to nemáme vliv.“

Takže: v Římě je centrum, které řídí tuto nelegální migraci za třeskutého mlčení EU. Pobavte se – MRCC je Maritime Rescue Coordination Centre pod velením italského námořnictva, které má spolu s Frontexem bránit nelegální migraci! Neziskovky jsou jen taxikáři, kteří na příkaz Evropou placeného dispečinku dovážejí „nové Evropany“.

Kdyby byla EU co k čemu, tak dávno pošle lodě na pomoc libyjské pobřežní stráži, která pašerácké čluny zadržuje.

Neziskovky nejsou následek, ale PŘÍČINA! Pašeráci budou posílat z Libye čluny naložené migranty, dokud tam budou evropské lodě, které je budou lovit a vozit do Evropy. A pokud se někdo utopí, krev je na rukou neziskovek, které lákají lidi do Evropy, protože vytvořily nepřerušitelný jednosměrný migrační řetěz. Dokud bude Audur, Sea Watch a cca 8 jim podobných lodí hlídkovat u libyjských teritoriálních vod, nikdy se ten řetěz nepřeruší. Žádáme, aby EU zakročila proti pašování lidí!

Zdroje:

Záznamy z Marine Traffic, komentáře a screeny převzaty z FB stránky Tomáš Tyl

Zpravodajství z Itálie: http://pilloni.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=589926

http://echo24.cz/a/wuVRN/ano-neziskovky-pomahaji-paserakum-potvrdil-italsky-ministr-zahranici

http://echo24.cz/a/iuTTK/nektere-neziskovky-pomahaji-paserakum-dostavat-lidi-do-evropy

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/437556-italska-prokuratura-podezira-lekare-bez-hranic-ze-se-podileji-na-ilegalni-migraci-do-evropy.html

První informace o humanitární taxislužbě se objevily zde:

NGOs Armada operating off the coast of Libya

Mohlo by se vám líbit...